• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80258
+
-

تخصیص حقابه  از سد  ۱۵ خرداد به دلیجان

فرماندار شهرستان دلیجان گفت: به دنبال مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته با معاون رئیس جمهوری و وزیر نیرو، تخصیص حقابه از سد ۱۵خرداد به شهرستان دلیجان در حوزه شرب، کشاورزی و صنعتی  محقق شد.

«سیامک سلیمانی» در گفت‌و‌گو با مهر افزود: تحقق حقابه شهرستان دلیجان از سد پانزده خرداد یکی از مسائلی بود که شهروندان دلیجانی چند سال است پیگیر آن هستند.

وی ادامه داد: با تأکید و پیگیری استاندار مرکزی در مکاتبات خود با معاون اول رئیس جمهور، موضوع حقابه شهرستان دلیجان از سد پانزده خرداد را مطرح شد و این مهم در دستور وزارت کشور و وزارت نیرو 
قرار گرفت.

سلیمانی گفت: پیرو این مکاتبه جلسه‌ای در وزارت کشور با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی، وزارت نیرو، نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس، معاون اقتصادی استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل و مقرر شد، پیگیری جمع‌بندی کارشناسی موارد مطرح شده در این جلسه از طریق استان نیز ادامه پیدا کند.

وی اظهار کرد: بر اساس دیدار اخیر استاندار مرکزی با وزیر نیرو، حقابه شهرستان دلیجان در حوزه آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی محقق شده است.

فرماندار شهرستان دلیجان در مورد حجم حقابه شهرستان دلیجان از سد پانزده خرداد بیان کرد: کمترین میزان حقابه ۵ میلیون متر مکعب و سقف آن ۱۰ میلیون متر مکعب است.
وی اضافه کرد: با محقق شدن حقابه شهرستان دلیجان از سد ۱۵ خرداد، به دنبال ساز و کارهای انتقال آب به دلیجان از سد مذکور هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید